Αρχική Δραστηριότητες Πολιτιστικά Προγράμματα
Πολιτιστικά
Το πείραμα του Ερατοσθένη στο Γυμνάσιο Οιχαλίας
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Παρασκευή, 07 Απρίλιος 2017 10:22

Για 4η συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε και φέτος το πείραμα του Ερατοσθένη στο σχολείο μας, στις 20 και 21 Μαρτίου. Συμμετείχαμε σε 2 διοργανώσεις, μία πανελλήνιας και μία παγκόσμιας εμβέλειας. Η πρώτη, στις 20 Μαρτίου, διοργανώθηκε από τα Εργαστηριακά Κέντρα

Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Λέσβου και 1ο Ηρακλείου Κρήτης, με την υποστήριξη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ε.Α.Α.), του Υπουργείου Παιδείας και της Πανελλήνιας Ένωσης Υπεύθυνων Ε.Κ.Φ.Ε. (ΠΑΝΕΚΦΕ) ενώ και η δεύτερη αποτελεί ελληνική πρωτοβουλία ιδιωτικού σχολείου στα πλαίσια ευρωπαϊκού προγράμματος (Ark of Inquiry).

Τι ήταν το πείραμα του Ερατοσθένη;

Μια παρατήρηση, ότι ο ήλιος καθρεφτίζεται σ' ένα βαθύ πηγάδι στην πόλη Συήνη περίπου στις 21 Ιουνίου, δηλαδή ρίχνει τις ακτίνες του τελείως κάθετα, οδήγησε τον Ερατοσθένη ν' αναρωτηθεί αν συνέβαινε το ίδιο στην πόλη του, την Αλεξάνδρεια. Όμως όχι, εκεί οι πάσσαλοι σχημάτιζαν σκιά. Έτσι η Γη δεν θα μπορούσε να είναι επίπεδη. Υποθέτοντας ότι είναι σφαιρική, κατάφερε να υπολογίσει την περίμετρό της, μετρώντας το ύψος ενός πασσάλου και το μήκος της σκιάς του, όπως και την απόσταση Αλεξάνδρειας-Συήνης (λέγεται ότι προσέλαβε βηματιστές).

Τι κάναμε εμείς;

Στις 20 και 21 Μαρτίου 2017 ο ήλιος έριχνε (τελείως και σχεδόν τελείως) κάθετα τις ακτίνες του ακριβώς στο γήινο Ισημερινό κατά τη μεσουράνησή του. Έτσι, δεν είχαμε παρά να μετρήσουμε το ύψος ενός κατακόρυφου κονταριού και τη σκιά του την ίδια ώρα. Την απόστασή μας από τον Ισημερινό τη μετρήσαμε με το πρόγραμμα Η/Υ Google Earth, ενώ την ώρα μεσουράνησης με το Stellarium. Τα αποτελέσματά μας: απόκλιση 3,37% από την πραγματική τιμή της γήινης περιμέτρου για το τμήμα Β2 που συμμετείχε την πρώτη μέρα και 0,65% (!) για το τμήμα Α1 τη δεύτερη.

Συνεργασίες

Ανταλλάξαμε μετρήσεις συνεργαζόμενοι με τα εξής σχολεία: Δημοτικό Σχολείο Μερόπης (Μεσσηνία), 1ο Γυμνάσιο Σπάρτης (Λακωνία), Pomarkun Yhteiskoulu (Pomarkku, Φινλανδία), Don Orione High School (Oradea, Ρουμανία), Nicolae Balcescu High School (Flaminzi tawn, Botosani, Ρουμανία) και Electrotechnical school "Nikola Tesla" (Nis, Σερβία) με το οποίο είχαμε και τις πιο ακριβείς συνδυασμένες μετρήσεις με απόκλιση 8,55%.

Ο αντίκτυπος

Η δράση αυτή κατορθώνει να:

α) Αναδείξει την ανεκτίμητη αξία της ομαδικής εργασίας και συνεργασίας μέσω της ανάθεσης επιμέρους εργασιών σε ομάδες.

β) Διδάξει βιωματικά την εποικοδομητική χρήση των Νέων Τεχνολογιών και τις βασικές αρχές της επιστημονικής μεθοδολογίας.

γ) Οδηγήσει στην εκτίμηση της συμβολής των θετικών επιστημών στην κατανόηση του φυσικού κόσμου.

δ) Κινητοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τα επιτεύγματα των αρχαίων προγόνων μας.



 
Πολιτιστικά προγράμματα
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Παρασκευή, 20 Μάιος 2016 00:00

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα: Με οδηγό τον Ποσειδώνιο και βοηθό την Τεχνολογία





Πείραμα Ερατοσθένη:









Πολιτιστικό πρόγραμμα: Η ζωή και το έργο του Κώστα Βίρβου






 

 





 

 
Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Παρασκευή, 15 Απρίλιος 2016 10:20

Ομάδα μαθητών του Γυμνασίου αντιπροσώπευσε την Οιχαλία στο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στις 8 και 9 Απριλίου.

Η δημιουργικότητα στο «πρώτο θρανίο» των Τρικαλινών σχολείων

Της Ελένης Χολέβα

Αν η εκπαίδευση δεν είναι ένα ταξίδι δημιουργικότητας και πειραματισμού τότε δεν μπορούμε να φανταστούμε ποια άλλα συστατικά είναι εκείνα που μπορούν να δώσουν ταυτότητα στο σύγχρονο σχολικό περιβάλλον. Και φαίνεται ότι σε όσες περιπτώσεις τα δύο αυτά συστατικά ενώνονται επιτυγχάνουν να ανοίξουν δρόμους στους μαθητές και να γεννηθούν νέες ιδέες, νέες προοπτικές. Όπως στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που ξεκίνησε από χθες. Μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.

Το Φεστιβάλ είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.

Το 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας θα ολοκληρωθεί στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων σήμερα από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Στο πλαίσιο του μαθητικού φεστιβάλ δίνεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στις βιωματικές δράσεις του Γυμνασίου, στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και στο μάθημα Ειδική Θεματική Δραστηριότητα (ΕΘΔ) των ΕΠΑΛ. Είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν σε κάποια Σχολική δραστηριότητα (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή σε κάποιο διαθεματικό/διεπιστημονικό σχέδιο συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.

 
Το πείραμα του Ερατοσθένη στο Γυμνάσιο Οιχαλίας
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τρίτη, 22 Μάρτιος 2016 22:46

Η Κυριακή 20 Μαρτίου αποτελεί την εαρινή ισημερία, δηλαδή την αρχή της άνοιξης. Την ημερομηνία αυτή ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η μέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας. Η μέρα αυτή αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για να επαναληφθεί το πείραμα του Ερατοσθένη επειδή είναι γνωστός ο τόπος που ο Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κατακόρυφα.

Λόγω της κυριακάτικης αργίας η εκτέλεση του πειράματος πραγματοποιήθηκε φέτος τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016.

Οι μαθητές του Γυμνασίου Οιχαλίας υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους Ιωάννη Βέργου, Φυσικού, επανέλαβαν το πείραμα του σπουδαίου αρχαίου Έλληνα μαθηματικού. Πιο συγκεκριμένα συμμετείχαν σε δύο διοργανώσεις:

Α) Στο Eratosthenes Experiment http://eratosthenes.ea.gr/ (συμμετέχουν 220 σχολεία από την Ευρώπη). Το Γυμνάσιο Οιχαλίας πραγματοποίησε μετρήσεις με τρεις ανεξάρτητους συνεργάτες:

  •  Frigyes Korányi Secondary School – Hungary, Ildikó Berki
  • Electrotechnical school “Nikola Tesla” – Serbia, Sonja Sumonja
  • Leveleki Gardonyi Geza Altalanos iskola – Hungary, Gergo Sipos

Β) Στη Διοργάνωση των ΕΚΦΕ Σερρών, Κατερίνης, Σπάρτης, Μυτιλήνης και 1ου Ηρακλείου, με την υποστήριξη της ΠΑΝΕΚΦΕ (συμμετέχουν 300 σχολεία από την Ελλάδα). http://ekfe.ser.sch.gr/site/index.php/139-astronomia-8. Οι μετρήσεις γίνονται αυτόνομα από κάθε σχολείο.

Λίγα λόγια για το Πείραμα του Ερατοσθένη:

Ο Ερατοσθένης πραγματοποίησε ένα από τα πιο σημαντικά πειράματα στην ιστορία της ανθρωπότητας: Μέτρησε τη περιφέρειας της Γης πριν από 2300 χρόνια με εξαιρετική ακρίβεια. Ο Ερατοσθένης πληροφορήθηκε ότι στη Συήνη (σημερινό Ασουάν) ο ήλιος κατά το μεσημέρι του θερινού ηλιοστασίου ρίχνει τις ακτίνες του κάθετα στον ορίζοντα και φωτίζει τον πυθμένα ενός πηγαδιού. Ο Έλληνας μαθηματικός μέτρησε στην Αλεξάνδρεια ότι οι ακτίνες του ηλίου σχηματίζουν μια γωνία 7,2ο με την κατακόρυφο του τόπου. Στη συνέχεια μέτρησε την απόσταση Αλεξάνδρειας - Συήνης και υπολόγισε με αξιοζήλευτη ακρίβεια την περιφέρεια της Γης.


 
Επίσκεψη στους Ιερούς Βράχους των Μετεώρων
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Πέμπτη, 05 Μάρτιος 2015 10:17

Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος ,,Τα μοναστήρια της περιοχής μας και η προσφορά τους" και ομάδα που αποτελείται από μαθητές της Β'Τάξης επισκέφθηκαν τον ιερό χώρο των Μετεώρων

Την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου είχε προγραμματιστεί η ημερησία εκδρομή μας στο μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου.Όταν έφτασε εκείνη η μέρα όλοι οι μαθητές ανυπομονούσαμε να φτάσουμε στον προορισμό μας.Μόλις,έφτασε το λεωφορείο όλοι επιβιβαστήκαμε.Κατα την διάρκεια της διαδρομής απολαμβάναμε τα υπέροχα τοπία της Καλαμπάκας και των Μετεώρων.

Έπειτα από 1 ώρα ταξιδίου φτάσαμε στο μοναστήρι του Αγ. Στέφανου.Εκεί,οι μοναχές μας ξενάγησαν στους χώρους της μονή τους οποίους θαμαύσαμε,και απάντησαν με σαφήνεια στις ερωτήσεις και τις ερωτήσεις μας.Ακόμα,όλοι μας εντυπωσιαστήκαμε όταν μάθαμε την μεγάλη προσφορά των μοναστηριών στην παιδεία,στις τέχνες και στους αγώνες του έθνους.Αφού μας λύσανε τις απορίες βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες με φόντο τα Μετέωρα.Μετά από εκεί αναχωρήσαμε για την πόλη της Καλαμπάκας.

Ο σκοπός της επίσκεψης μας ήταν να μάθουμε περισσότερα πράγματα για την προσφορά των μοναστηριών στην περιοχή μας και στον κόσμο.Γεγονός,το οποίο καταφέραμε μέσα απ' αυτή την επίσκεψη μας

Αυτή η επίσκεψη μας δεν θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς τους υπεύθυνους του προγράμματος,την κ.Αγναντή και την διευθύντρια του σχολείου κ.Σκανδάλη,που μας συνόδευσαν.Ήταν πραγματικά μας αξέχαστη εμπειρία

Λόη Μαρκέλλα

Φλούλη Δήμητρα

Γιαννίκη Ευαγγελία

Μήτρου Κωνσταντίνα

Γατσιούλη Μαριλέτα

 
« ΈναρξηΠροηγούμενο1234ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 1 από 4

Ωράριο σχολείου

1η Ώρα:
8:00-8:45
2η Ώρα: 8:50-9:35
3η Ώρα: 9:45-10:30
Ώρα: 10:35-11:20
5η Ώρα: 11:30-12:10
6η Ώρα: 12:15-12:55
7η Ώρα: 13:00-13:35

 

Βρισκόμαστε εδώ

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

wmt Joomla Module



Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: free Joomla template  Valid XHTML and CSS.